Mazda Flairwagon – jest w tym sens

Mazda Flairwagon

Mazda zaprezentowała model Flairwagon. To jeden z najpraktyczniejszych samochodów na świecie, dlatego… nie ma szans na zdobycie sympatii w Europie.Mazda Flairwagon

Flairwagon Mazdy

Na kontynencie, na którym za praktyczne auta uznaje się długie sedany pokroju Skody Octavii, taki samochód jak Mazda Flairwagon nie ma żadnych szans. Nowe auto przyjmie się jedynie w Japonii. A o to, że odniesie sukces możemy być spokojni.

Praktyczni Azjaci wychodzą z założenia, że w zatłoczonych miastach najlepiej korzystać z jak najmniejszych samochodów. Przy okazji dobrze mieć maksymalnie dużo miejsca w środku auta. Tak powstają samochody pokroju Mazdy Flairwagon, czy Nissana Cube, czyli kwadratowe, ale praktyczne.

Mazda Flairwagon ma silnik 0.7

Przy okazji Flairwagon jest autem ekonomicznym. Pojemność to niespełna 0.7 litra, przy mocy ponad 60 KM w wersji VVT lub trochę wyższej, w wersji turbodoładowanej. Małe gabaryty nie pozwolą mu spalić wiele. Realnie zapewne około 6 l na 100 km lub odrobinę więcej przez bezstopniową automatyczną skrzynię biegów CVT (przy tej mocy powinna okazać się praktycznym rozwiązaniem).

Nie wiem dlaczego, ale samochód można będzie kupić w wersji z napędem na cztery koła. Nie zamierzam tego rozwiązania chwalić, czy krytykować, ponieważ go nie rozumiem.

Ale głównym atutem Mazdy Flairwagon jest jej praktyczność. Przesuwane drzwi, mnóstwo miejsca w środku dla czterech osób i minimalne gabaryty na zewnątrz. Auto jest bardzo wąskie i przez to idealne na ciasny parking pod supermarketem.

W Europie Mazdy Flairwagon nie będzie i to chyba nie zaskoczenie. Takich aut po prostu Europejczycy nie lubią. Nie i już. Zupełnie tak, jakby w mniejszym stopniu dotyczyły ich problemy ze znalezieniem miejsca parkingowego. Lepiej zapychać miasta pięciometrowymi sedanami lub jeździć w pojedynkę w kombi. Nie ma w tym logiki, liczy się tylko wygląd auta. Polacy także nie są fanami praktyczności. Pamiętamy jak szybko z polskiej oferty Nissana zniknął model Cube. Jego sprzedaż w Polsce była wręcz jednostkowa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.